Καλωσορίσατε στο εκπαιδευτικό ιστολόγιο του Τσέτσου Σταύρου
Images

Διαδικασία ενημέρωσης των γονέων και υποστήρηξης μαθητών με Μ.Δ


1. Αρχικά, όταν ο εκπαιδευτικός της συνηθισμένης τάξης διαπιστώσει ότι ένας μαθητής αδυνατεί να ανταποκριθεί στις γνωστικές απαιτήσεις και να παρακολουθήσει τους γνωστικούς ρυθμούς, πραγματοποιεί την εκπαιδευτική αξιολόγηση και καταγράφει όχι μόνο τα λάθη και τις «αδυναμίες», αλλά, παράλληλα, εντοπίζει και τις «νησίδες» ικανοτήτων του μαθητή.
2.    Όλες τις διαπιστώσεις (ονοματεπώνυμα και τις καταγραφές) υποβάλλει στο διευθυντή του σχολείου.
3. Ενημερώνεται ο Σχολικός Σύμβουλος Ειδικής Αγωγής, ο οποίος υποδεικνύει στην εκπαιδευτική κοινότητα τις κατάλληλες εκπαιδευτικές παρεμβάσεις, που θα δρομολογηθούν
4. Καλούνται οι γονείς του μαθητή, οι οποίοι ενημερώνονται για τη διαθεσιμότητα των διαγνωστικών υπηρεσιών και για την αξιολόγηση του μαθητή, ώστε να εισηγηθούν για την
«...κατάταξη, εγγραφή και φοίτηση στην κατάλληλη σχολική μονάδα ή άλλο εκπαιδευτικό πλαίσιο ή πρόγραμμα ΕΛΕ».
5.     Παράλληλα, οι γονείς ενημερώνονται για την ισχύουσα νομοθεσία (ν. 3699/2008 & Υ.Α. σταΦΕΚ 1319/2002 και 449/2007).
6.  Επισημαίνεται ότι, για να φοιτήσει ένας μαθητής στο Τμήμα Ένταξης (Τ.Ε.), δεν απαραίτητη η παραπομπή του μαθητή στο ΚΕΔΔΥ ή σε ΙΠΔ αλλά αρκεί υπεύθυνη δήλωση του γονέα και η έγκριση του Σχολικού Συμβούλου Ειδικής Αγωγής. Βέβαια, θεωρείται απαραίτητο να τονιστεί ότι για την πληρέστερη επιστημονική υποστήριξη του μαθητή καλό θα ήταν να προηγείται αξιολόγηση από διαγνωστικές υπηρεσίες.
7.   Στην περίπτωση που η διαγνωστική υπηρεσία (ΚΕΔΔΥ) εισηγηθεί τη φοίτηση του μαθητή στο Τ.Ε. και αποστείλει το Εξατομικευμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα, ο εκπαιδευτικός ετοιμάζει τον εξατομικευμένο φάκελο του παιδιού, στον οποίο περιέχονται:
             •                Η εκπαιδευτική αξιολόγηση του μαθητή και τη «διαπίστωση τον είδους και τον βαθιών των δυσκολιών».
           •                Η εισήγηση για κατάταξη του μαθητή σε κατάλληλη σχολική μονάδα.
                  •                Το ΕΠΕ 
 •                Η «..εισήγηση για την αντικατάσταση των γραπτών δοκιμασιών των μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες με προφορικές ή άλλης μορφής δοκιμασίες, στις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις των σχολείων της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και στις εισαγωγικές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Οι εισηγήσεις αφορούν, εκτός των μαθητών που φοιτούν σε ΣΜΕΑΕ και μαθητές που  
φοιτούν σε σχολεία της γενικής εκπαίδευσης. Ειδικότερα για τους μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, όπως δυσλεξία, δυσαριθμησία, δνσγραφία, δυσαναγνωσία, δυσορθογραφΐα, εισηγείται τη μέθοδο διδασκαλίας και αξιολόγησης για τον έλεγχο και πιστοποίηση των γνώσεων του μαθητή στα μαθήματα που εξετάζεται, σύμφωνα με το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών».
Περιοδικές αξιολογικές εκθέσεις με τις οποίες καταγράφεται η εκπαιδευτική πορεία του μαθητή.
Η πρόοδος του μαθητή θα πρέπει να καταγράφεται, ενώ η έκθεση προόδου θα παραδίδεται στους γονείς.
Το ΕΠΕ θα πρέπει, αφού αξιολογηθεί, να αναθεωρείται
Ζαφειριάδης Κ.

0 σχόλια: