Καλωσορίσατε στο εκπαιδευτικό ιστολόγιο του Τσέτσου Σταύρου
Images

Η Συνδυαστική ή Μεικτή ή Υβριδική μάθηση

     Η μέθοδος Blended Learning (Mixed learning ή Hybrid Learning) συνίσταται από το συνδυασμό του e-learning και της παραδοσιακή εκπαιδευτικής προσέγγισης.Η μικτή μάθηση συνδυάζει τη μάθηση σε απευθείας σύνδεση με τη μάθηση πρόσωπο-με-πρόσωπο.Ο στόχος της μικτής μάθησης είναι να παρέχει την πιο αποδοτική και αποτελεσματική μάθηση με το συνδυασμό διαφορετικών περιβαλλόντων μάθησης.Η ηλεκτρονική μάθηση (e-Learning) βρίσκεται στην πρώτη γραμμή όσον αφορά την αλληλεπίδραση με τους στόχους της εκπαιδευόμενης ομάδας, εμπλουτίζοντας τη  μαθησιακή διαδικασία και την ολοκλήρωση της τεχνολογίας στην εκπαίδευση.
 Η e-learning έχει ενδιαφέροντα αποτελέσματα στα περιβάλλοντα μάθησης.Η μικτή μάθηση είναι η πιο λογική και φυσική εξέλιξη της ατζέντας της εκπαίδευσης μας. Προτείνει μια κομψή λύση στις προκλήσεις της μάθησης.Αποτελεί μια ευκαιρία για την ενσωμάτωση των καινοτόμων τεχνολογικών επιτευγμάτων στην παραδοσιακή μάθηση. εκπαιδεύσεις αντί να χρησιμοποιεί το ένα ή το άλλο από μόνο του.
 Τα βασικά χαρακτηριστικά της μικτής μάθησης είναι τα ακόλουθα:
§ Παροχή ενός νέου τρόπου μάθησης και διδασκαλίας,
§Προσαρμογή στο  στιλ μάθησης του κάθε μαθητή αφού μπορεί να διαφοροποιηθεί το περιεχόμενο της μάθησης, η επεξεργασία και το προϊόν της.
§ Οι μαθητές μαθαίνουν πώς να μαθαίνουν,
§ Οι μαθητές αποκτούν τις δεξιότητες της τεχνολογίας
§ Η μέθοδος αυτή είναι πιο οικονομική,
§ Η εστίαση στην τεχνολογία και την επικοινωνία
§ Η βελτίωση του έργου της μάθησης
§ Η βελτίωση της διδακτικής διαδικασίας.

 Η μέθοδος Blended Learning  παρέχει πρακτικές που οδηγούν στην ενεργό μάθηση και στην αλληλεπίδραση μεταξύ των μαθητών καθώς επίσης   αποτελεί  έναν τρόπο για να ικανοποιηθούν οι εκπαιδευτικές ανάγκες των εκπαιδευομένων.
 Τα συνδυαστικά προγράμματα μάθησης μπορεί να περιλαμβάνουν διάφορα μαθησιακά εργαλεία, όπως λογισμικά, προσομοιώσεις σε εικονικά εργαστήρια, ασκήσεις και δραστηριότητες που τροφοδοτούν οι εκπαιδευτικοί από δικούς τους ιστότοπους, ιστοεξερευνήσεις(webquests) περιήγηση σε ενδιαφέροντα sites κ.τ.λ.
Η συνδυαστική μάθηση είναι ένα μείγμα θεωριών μάθησης.


Με την εφαρμογή των  θεωριών μάθησης μάθησης των Keller, Gagne, Bloom, Merrill, Clark και Gery, ( σχήμα ) πέντε βασικά συστατικά εμφανίζονται ως σημαντικά στοιχεία της  μικτής  μάθησης:

1.Ζωντανές δραστηριότητες: Καθοδηγημένη μάθηση στην οποία όλοι οι μαθητές συμμετέχουν, ταυτόχρονα, όπως σε μια ζωντανή "εικονική αίθουσα διδασκαλίας."
2.Αυτορύθμιση: Μαθησιακές εμπειρίες τις οποίες ο μαθητής αποκτά ατομικά, με την δική του ταχύτητά  στον  ελεύθερο χρόνο του, όπως μια διαδραστική δραστhριότητα, ή μια δραστηριότητα που υπάρχει σε ιστότοπο στο Internet ή σε λογισμικό.
3.Συνεργασία: Περιβάλλοντα μέσα από τα οποία οι μαθητές επικοινωνούν με τους συμμαθητές τους  για παράδειγμα e-mail,
online συζητήσεις.
4.Αξιοιλόγηση: Μια εκτίμηση των γνώσεων των μαθητών.
5. Υλικά υποστήριξης απόδοσης: υλικά που ενισχύουν τη διατήρηση της μάθησης και την εφαρμογή της μεταφορά όπως συμπεριλαμβανομένων λήψεις από PDA  και περιλήψεις, και βοηθήματα εργασίας.
Πηγές:
http://www.etpe.gr/files/proceedings/24/1243424864_
http://www.ubicc.org/files/pdf/1_355.pdf
http://net.educause.edu/ir/library/pdf/ELI3023.pdf

0 σχόλια: